sobota, 15 czerwca 2013

Praca nad "Panteonem..."



   Dziś krótko, bo tym razem bez artykułu. Chciałbym wam przedstawić dwie moje prace. Znajdą się one w projekcie, który roboczo nazywam „Panteonem Rodzimowierczym”. Mam zamiar przedstawić w nim kompletny (kompletny dla mnie, o czym dalej) panteon Bogów z perspektywy współczesnego rodzimowiercy. Planowo mają się w niej znaleźć do każdego z Bóstw – ilustracja mojego autorstwa, opis podzielony na dwie części autorstwa mojego i Red, oraz napisany przez Red wiersz/modlitwa traktujący o konkretnym Bogu. Opisy będą się składać z dwóch części. Pierwsza będzie traktować o historycznym znaczeniu danego Bóstwa, zaś druga o Jego znaczeniu dla współczesnego wyznawcy Wiary Rodzimej. Tak więc jest to projekt zakrojony na bardzo szeroką skalę. Kolejne powstające portrety będą się tutaj pojawiać. Udostępniona, za darmo oczywiście, też będzie cała publikacja. Od razu zaznaczam, że nie jest to praca historyczna, a duchowo – mistyczna.
   Dlaczego napisałem, że „kompletny dla mnie” panteon? Otóż mam świadomość pewnych różnic wyznaniowych i światopoglądowych różnych rodzimowierców. Niema w tym oczywiście nic złego, jednak uniemożliwia stworzenie takiej publikacji zupełnie uniwersalnej. Dlatego postanowiłem po prostu, że projekt ten dotyczyć będzie Bogów wyznawanych przeze mnie oraz przez Red. Jednak poza tymi różnicami oczywiście występują też podobieństwa. Tak więc mam nadzieję, że każdy znajdzie tutaj coś dla siebie:)
   Jak wspominałem – dwie pracę. Są to dwa pierwsze przedstawienia do tejże publikacji. Chors, oraz Jarowit. Sława Im! Zachęcam do zapoznania się i opinii:)

   Pozdrawiam, Witomysł.




Brak komentarzy:

Prześlij komentarz